5 نکته برای عادت به ورزش صبحگاهی

هنگامی که آلارم گوشی به صدا در می آید؛ شما در زیر پتو قرار گرفته اید، جایی گرم و دنج و جذابیت زدن دکمه قطع تقریبا غیر قابل مقاومت است. همه ما این تجربه را داشته ایم. نکته بعدی این است که آن پنج دقیقه اضافی به نیم ساعت تبدیل می شود و دیگر زمانی برای ورزش در صبح آنطور که می خواهید ندارید.
مقاومت در برابر وسوسه آن لحظات راحتی اضافی کاملاً دشوار است. با این حال، فواید ورزش صبحگاهی بسیار فراتر از خوابیدن صبحگاهی شماست. وقت آن رسیده است که مزایای گنجاندن یک روال تناسب اندام صبحگاهی را در زندگی شما بررسی کنیم. برای کمک به شما در این زمینه، ما 5 نکته برای تبدیل شدن ورزش صبحگاهی به عادت گردآوری کرده ایم.

5 نکته برای عادت به ورزش صبحگاهی

1. خواب خود را در اولویت قرار دهید

خواب برای هر فرآیندی در بدن بسیار مهم است و به طور طبیعی بر عملکرد تناسب اندام شما تأثیر می گذارد. در حالی که بیشتر بزرگسالان سالم به هفت تا نه ساعت خواب در شب نیاز دارند، رسیدن به خواب باکیفیت و آرام می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، می توانید برنامه شبانه خود را تنظیم کنید تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند، مقوله ای که به عنوان “بهداشت خواب” شناخته می شود. ثبات، مانند بسیاری از جنبه های دیگر زندگی ما، کلیدی است: سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. محیطی آرام در اتاق خواب ایجاد کنید که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه نمایش قبل از خواب را به حداقل برسانید.

2. بدون الکل

این یک تصور غلط رایج است که الکل با توجه به توانایی آن در ایجاد احساس خواب آلودگی به خواب کمک می کند. درست است که نوشیدنی های الکلی ممکن است به شما کمک کند سریع چرت بزنید، اما چرخه خواب شما را مختل کرده و باعث استراحت پراکنده می شود. بنابراین، در حالی که نوشیدن یک نوشیدنی در شب ممکن است میانبری برای زمان خواب به نظر برسد، باید تأثیر آن را بر کیفیت خواب خود نیز در نظر بگیرید.

3. از شب قبل آماده شوید

لباس‌ها، کفش‌ها و هر وسیله‌ی لازم برای تمرین را از شب قبل آماده کنید. این عمل باعث صرفه جویی در وقت شما در صبح می شود و از دردسر جستجوی اقلام در حالی که هنوز نیمه خواب هستید جلوگیری می کند. تهیه میان وعده قبل از تمرین از شب قبل تضمین می کند که سوخت مغذی برای شروع تمرین صبحگاهی خود دارید.

4. انرژی صبحگاهی خود را افزایش دهید

اگر انتخاب شما نیست، لازم نیست یک میان وعده قبل از تمرین بخورید. با این حال، کافئین یک راه حل جهانی برای افزایش انرژی است. اگر برای زود بیدار شدن تلاش می کنید و برای شروع روز خود در محل کار بدون فنجان قهوه مشکل دارید، همین امر می تواند به شما کمک کند تا به ورزش صبحگاهی عادت کنید. یک دوز کافئین می تواند سوخت مورد نیاز شما را برای تحرک و استفاده حداکثری از ورزش صبحگاهی خود فراهم کند.

5. یک دوست پیدا کنید

یک دوست نه تنها تجربه ورزش را لذت بخش تر می کند، بلکه شما را مسئول پذیرتر نیز می کند. مسئولیت‌پذیری یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه در وهله اول به باشگاه روی می‌آورید، به خصوص اگر می‌خواهید به ورزش صبحگاهی عادت کنید است. دانستن اینکه دوستی دارید که به شما تکیه می کند، می تواند یک انگیزه قوی باشد. در نهایت، هیچ کس نمی خواهد دوستی را ناامید کند.