ورزش در خانه یا باشگاه ورزشی: کدام بهتر است؟

ورزش باعث افزایش انرژی می‌شود، اما برای انجام یک تمرین عالی نیازی به رفتن به ورزشگاه ندارید. تمرین در خانه هم می‌تواند موثر باشد. اگرچه ورزشگاه‌ها فضای اختصاصی ارائه می‌دهند، تمرینات خانگی انعطاف بیشتری را فراهم می‌کنند. استفاده از زمان و تجهیزات به نحوی که به بهره‌وری بیشتری برسید، کلید یک تمرین عالی است. انتخاب کنید که کدام گزینه برای شما و سبک زندگی و هدف‌های ورزشی شما بهتر است.

مزایا و معایب ورزش در خانه

در ادامه مواردی وجود دارد که هنگام تصمیم گیری در مورد ورزش کردن در خانه باید در نظر بگیرید:

مزایا

  • راحتی: می‌توانید از ترافیک صرف‌نظر کنید و لازم نیست خانه‌تان را ترک کنید یا نگران هماهنگی با ساعات باشگاه باشید.
  • تنوع گزینه ها: می توانید از یک برنامه استفاده کنید، یک ویدیو تماشا کنید یا کلاس های آنلاین را دنبال کنید.
  • مقرون به صرفه بودن: نیازی به پرداخت هزینه عضویت در باشگاه ندارید و برای داشتن یک تمرین عالی به تجهیزات پیچیده یا گران قیمت احتیاجی ندارید.

معایب

  • ترک آسان: اگر انگیزه کافی نداشته باشید ممکن است وسوسه شوید که تمرینات را رها کنید یا به راحتی دچار حواس پرتی می شود و برنامه ورزشی خود را به طور کامل دنبال نمی کنید.
  • محدودیت‌های فضا: ممکن است مناطق باز مانند حیاط خلوت نداشته باشید.
  • شما تنها هستید: در خانه مربی‌هایی مانند باشگاه ورزشی وجود ندارد. خطر آسیب بیشتر است، بنابراین بهتر است به تمرین‌هایی که با آن‌ها آشنا هستید پایبند باشید.

یک تمرین خانگی موثر چیست؟

یک تمرین موثر در خانه نیازی به گذراندن زمان طولانی یا استفاده از تجهیزات ویژه مانند وزن‌های سنگین ندارد. 10 دقیقه تمرین در هر زمان، سه بار در روز، می تواند به اندازه یک جلسه 30 دقیقه ای موثر باشد.

شما به تجهیزات پیچیده ای هم نیاز ندارید. اگر در یک آپارتمان چند طبقه زندگی می‌کنید، چند بار دویدن یا راه رفتن از پله‌ها به افزایش قدرت پاهای شما و سلامت قلبتان کمک می‌کند.

شروع کردن

مهمترین بخش یک تمرین شروع کردن است. در ادامه چند ایده برای شروع فعالیت‌های ورزشی شما آورده شده است:

یک فضای مناسب پیدا کنید. این می تواند نقطه ای در اتاق خواب، اتاق نشیمن، تراس یا حتی حیاط خلوت یا ایوان شما باشد. حداقل باید فضای کافی برای تشک یوگا داشته باشد و بتوانید دستان خود را در همه جهات دراز کنید بدون اینکه به چیزی ضربه بزنید.

برای تمرینات خود برنامه ریزی کنید. زمانی را برای ورزش برنامه ریزی کنید و با زنگ هشدار یا یادآوری در گوشی هوشمند خود را مسئول نگه دارید. اگر با انگیزه دست و پنجه نرم می کنید، با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود همراه شوید. برنامه های ردیابی تناسب اندام یا برنامه ها و ویدیوهای تمرینی می توانند انگیزه شما را حفظ کنند.

آماده‌سازی قبل از ورزش و سردکردن بعد از آن. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا انجام حرکات پرشی به عنوان تمرینات مناسب گرم‌ کردن استفاده می‌شوند. کشش سبک و درجا زدن راه های خوبی برای سرد کردن هستند.

ورزش‌های کاردیوی خود را متنوع کنید. طناب زدن، رقص به موسیقی‌های مورد علاقه، آهسته دویدن یا پیاده روی، یا ایروبیک انجام دهید. اگر ضربان قلب شما بالا می‌رود، این یک تمرین خوب است.

استفاده از وزن بدن

این فعالیت‌ها، هنگام استفاده صحیح، می‌توانند به اندازه‌گیری وزنه‌برداری برای ساخت عضلات مؤثر باشند. با تغییر ورزش‌های خود و افزایش شدت یا مدت زمان آنها در طول زمان، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

  • پلانک، لانژ، اسکات، بالا رفتن از پله و پوش‌آپ را امتحان کنید.
  • تعداد تکرارها را در هر تمرین افزایش دهید.
  • از فرم مناسب برای جلوگیری از آسیب استفاده کنید. از یک متخصص بخواهید که فرم شما را اصلاح کند یا قبل از شروع تمرینات جدید، یک آموزش آنلاین را تماشا کند.

همانطور که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند، تا 30 دقیقه در روز، پنج روز در هفته ورزش کنید.

به‌طور ایمن و با دقت ورزش کنید

زمانی که مربیان تناسب اندام شما را راهنمایی می کنند، رفتن به باشگاه می تواند مفید باشد. این بدان معنا نیست که تمرینات خانگی ایمن یا موثر نیستند، به شرطی که اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

قبل از شروع تمرینات خانگی با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر شرایط پزشکی دارید یا در حال بهبودی پس از آسیب هستید.

ورزش در خانه با استفاده از برنامه ورزشی آنلاین باشگاه ویوا به شما امکان می‌دهد تا به طور مؤثری و به‌صورت ایمن ورزش کنید.