۵ روش ساده که یوگا می‌تواند به اهداف کاهش وزن شما کمک کند

کارشناسان توضیح می‌دهند که چگونه تمرین مداوم یوگا به مدیریت وزن کمک می‌کند

ما می‌دانیم که گنجاندن یوگا در برنامه روزانه، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این فواید سلامتی می‌توانند به کاهش و حفظ وزن نیز کمک کنند. به همین دلیل، با برخی از برترین متخصصان سلامت و معلمان یوگا در هند صحبت شده تا بیشتر درباره‌ی روش‌هایی که یوگا می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد، یاد بگیریم. در اینجا بهترین توصیه‌های آن‌ها را مرور می‌کنیم.

تمرین یوگا می‌تواند با ترویج ذهن‌آگاهی، کاهش استرس و افزایش فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک کند. این عوامل می‌توانند به بهبود عادات غذایی و افزایش متابولیسم منجر شوند، که در نتیجه باعث سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن در طول زمان می‌شود.

۵ روش که یوگا به اهداف کاهش وزن کمک می‌کند

1. پشتیبانی از ذهن‌آگاهی

در حین انجام یوگا، ما همچنین یاد می‌گیریم که ذهن‌آگاهی را تمرین کنیم. این تمرین به شکل مثبتی بر دیگر بخش‌های زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد و به ایجاد عادات غذایی آگاهانه کمک می‌کند.

وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، عادات غذایی شما نقش مهمی دارند. غذا خوردن احساسی یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. مطالعات نشان می‌دهند که یوگا به کاهش استرس و اضطراب و بهبود ذهن‌آگاهی کمک می‌کند. همه این تغییرات مثبت باعث کاهش خوردن احساسی یا افراطی شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

2. سم‌زدایی بدن

تمرین یوگا و پرانایاما به سم‌زدایی بدن کمک می‌کنند که در مدیریت وزن مؤثر است. دفع سمومی که در بدن تجمع پیدا کرده‌اند، راهی مطمئن برای به حداکثر رساندن تأثیر زمان صرف شده برای ورزش است.

اگرچه یوگا، این تمرین باستانی، فواید بسیاری دارد، کاهش وزن یکی از مواردی است که بسیاری از افراد با شروع سفر یوگا متوجه آن می‌شوند. دلیل این امر این است که علاوه بر سوزاندن کالری در طول انجام آساناها، نمی‌توان فواید سم‌زدایی پرانایاما را نادیده گرفت. پیشنهاد می‌ شود که ۱۰ دقیقه پرانایاما را در برنامه روزانه تمرینات خود به همراه ۱۲ حرکت سوریا ناماسکار بگنجانید. سوریا ناماسکار به حفظ سلامت جسمی کمک می‌کند و کانال‌های انرژی بدن را تحریک می‌کند، که به افزایش متابولیسم و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند.

3. کاهش استرس

یوگا می‌تواند به مدیریت استرسی که بر افزایش وزن تأثیر می‌گذارد کمک کند. تمرینات تنفسی و مدیتیشن نیز در کاهش سطح استرس مؤثر هستند. استرس منجر به افزایش هورمون کورتیزول می‌شود. کورتیزول باعث افزایش چربی شکمی، کاهش توده عضلانی و تمایل به مصرف غذاهای پرچرب و پرقند می‌شود که می‌تواند به چاقی منجر شود. تحقیقات نشان داده‌اند که یوگا می‌تواند به مدیریت استرس، بهبود خلق‌وخو، جلوگیری از غذا خوردن احساسی و ایجاد یک جامعه حمایتی کمک کند، که همگی به کاهش و حفظ وزن کمک می‌کنند.

ورزش‌های تنفسی تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی در بدن ایجاد می‌کنند. یوگا به شما کمک می‌کند تا استرس را مدیریت کنید. مدیریت بهتر استرس می‌تواند به تنظیم خواب و هورمون‌ها کمک کند که دو عنصر کلیدی مهم برای کاهش چربی پایدار هستند.

4. حمایت از تقویت عضلات

تقویت عضلات یکی دیگر از روش‌هایی است که یوگا به کاهش وزن و مدیریت آن کمک می‌کند. وقتی فراتر از آساناها می‌روید و شروع به تمرین جنبه‌های دیگر یوگا می‌کنید، مانند آگاهی از آنچه می‌خورید، انتخاب‌های سالم، مصرف غذاهای تازه و فرآوری نشده یا انتخاب رژیم ساتویک، در طولانی‌مدت به کاهش وزن کمک می‌کند

با این حال، چند حرکت یوگا که به تقویت عضلات کمک می‌کنند عبارتند از: سوریا ناماسکار، حالت صندلی، حالت قایق و حالت پلانک. ترکیبی از یوگا و تغذیه سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف وزنی خود برسید.

5. افزایش متابولیسم

یوگا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. تمرین چند تکنیک تنفسی از پرانایاما به افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی کمک می‌کند. برخی تکنیک‌های تنفسی همچنین استرس را کاهش داده و هورمون‌ها را متعادل می‌کنند، که همه این عوامل با هم باعث سوزاندن کالری و چربی بیشتر می‌شوند و در نتیجه به کاهش وزن منجر می‌شود.